Body SDS Grundtræning

 

Jeg går til Body SDS grundtræning fordi, jeg har det rigtig godt i min krop bagefter. I begyndelsen var jeg lidt øm her og der, men det er jeg ikke mere. Det er vel nok især alle fodøvelserne, der gør en forskel for mig. Jeg kan varmt anbefale det. Også selvom man, som mig, er nået op i pensionsalderen.

Lis Schmidt

Pensionist

For mig er Body SDS en blanding af afspænding, fitness og vedligeholdelse.

Jeg træner muskler, som til hverdag hurtig bliver glemt.

Især fodøvelserne har rigtig stor betydning for mig. Alle vil gerne udføre mave- eller benøvelser, for at få en bedre krop, men hvem tænker på, hvor vigtigt vores fødder er? Efter en lang arbejdsdag måske på højhælede sko, kan trætte fødder være en udfordring og her er Body SDS en super metode for at komme af med spændinger og knyster.

I starten kan øvelserne være en udfordring, men efter kort tid fungerer det bare og føles helt naturligt.

Efter 2 timers træning i gruppen har vi trænet hele kroppen og er kommet af med både spændinger, stress og den ene eller anden skavank.

Vi arbejder koncentreret, men der er også tid til spørgsmål og lidt sjov.

Alle kan være med uanset alder og køn.

Så bare kom i gang!

Uta Hansen

Assistent

Body SDS grundtræning er et unikt træningssystem, der arbejder hele kroppen igennem med det formål, at styrke og smidiggøre alle led og muskler. 


Når du dyrker denne form for træning vil du opleve:

– bedre koordinationsevne

– øget kropsbevidshed

– mere ro i kroppen

– større smidighed

– du får mindsket dine gener og smerter i kroppen

Træningen kan, med stort udbytte, dyrkes både uafhængigt af og i samspil med Body SDS behandlinger. 

Træningen består af tre dele:

1) de 7 faser, der arbejder dybt ind i alle kroppens ledgrupper

2) de legende øvelser, der forbedrer kroppens grundlæggende koordinationsevne

3) US-øvelser, udvidende-sammentrækkende øvelser, der forbedrer kroppens smidighed, der hvor den er begrænset, og skaber nærvær.

Et par hurtige facts om grundtræningen:

* træningen tager ca. 120 min.

* du træner i bare tæer og fleksibelt træningstøj

* du medbringer selv yogamåtte (der er yogamåtter på stedet hvis du ikke selv har), et stort håndklæde og din vandflaske

* træningen vil udfordre dig på alle dine kropslige begrænsninger

* træningen har stort fokus på åndedrættet

* træningen arbejder både med led, muskler, styrke, smidighed og korrekt kropsstilling

 

Træning fra 2019:

Mandage 16.30-18.30

Onsdage 18.30-20.30

Pris pr. gang 110,- kr., som betales ved tilmelding.
Du tilmelder dig senest dagen før hver træning.
Træningen gennemføres ved min. 5 deltagere. Der er plads til max 16 deltagere.

Tilmedling online via https://kliniksalomonsen.onlinebooq.dk
eller send en besked til info@kliniksalomonsen.dk

Sted:
Alt4Dig, Nybølvej 29, 6230 Rødekro, i salen.

I denne lukkede Facebook gruppe gives praktiske informationer:
https://www.facebook.com/groups/1365594173532383/
Meld dig ind i gruppen hvis du ønsker at deltage.

Hele grundtræningsprogrammet er rigtig godt. Man får rørt alle de muskler man ikke vidste man havde ;0). Jeg er mest glad for fodøvelserne og nakkeøvelserne. Vil gerne anbefale det på det varmeste. Så er der tilmed hyggeligt på holdet. Kærlig hilsen

Anne-Mette Jacobsen

Lærer

Jeg har i perioder voldsomme problemer med min iskiasnerve, som ikke kun driller om dagen men også røver min nattesøvn.
Krestine foreslog at jeg skulle prøve en body-sds-behandling og det var så godt ! I starten troede jeg at det var helt galt, for det gjorde faktisk ondt. Men Krestine hjalp mig med at koncentrere mig på at trække vejret dybt ned i maven og det virkede. Hun har løsnet spændinger som jeg slet ikke vidste jeg havde, men som gjorde at jeg havde svært ved nogle bevægelser. Jeg blev så glad for behandlingerne at jeg valgte at gå til grundtræning, og det var en stor beslutning for sådan en som mig, der helst vil hygge sig med strikketøjet i sofaen.
Ved grundtræningen laver vi øvelser som jeg i starten havde svært ved at kunne se meningen i, fordi de virkede så simple. Men Krestine er god til at forklare hvorfor vi gør øvelserne og de er da også blevet mere avanceret undervejs. Vi træner to timer engang om ugen og jeg har det så godt både under træningen og bagefter. Jeg sover som en sten og min skæve overkrop er begyndt at komme på plads. Jeg har i mange år haft skæve skuldre som gjorde at udskæringer på T-Shirts trak skæv og man altid kunne se stroppen af undertøjet. Desuden er mit stofskifte blevet forbedret og jeg er begyndt at tabe mig.

Angelika Richter, 57 år,

Bankassistent


Har du spørgsmål? Så hører vi gerne fra dig